Van Engelenburg Theaterproducties neemt internetplatform Theatereducatie.nl over

04 DECEMBER 2012
Theater Instituut Nederland (TIN) en Van Engelenburg Theaterproducties hebben overeenstemming bereikt over de overname van Theatereducatie.nl per 1 januari 2013. Dit online platform voor theatereducatie in het onderwijs, informeert en inspireert docenten uit basis- en voortgezet onderwijs over actuele theater- en danseducatieprogramma’s van professionele gezelschappen en theaters.

De website komt ter beschikking omdat Theater Instituut Nederland als gevolg van de cultuurbezuinigingen noodgedwongen de deuren sluit en slechts enkele kernactiviteiten zal voortzetten als Stichting TIN. Directeur Pim Luiten: “Met Van Engelenburg hebben we een partij gevonden die de kennis en kunde heeft om deze website onder de gewijzigde marktomstandigheden verder uit te bouwen.”

Theatereducatie.nl
Theatereducatie.nl is sinds voorjaar 2012 in de lucht. Het biedt columns, achtergrondinformatie en een overzicht van, op dit moment, zo’n 150 educatieve programma’s die doorzoekbaar zijn op niveau, regio en genre. “Scholen en culturele instellingen willen zelf een keuze kunnen maken. Dit platform helpt hen daarbij en brengt vraag en aanbod efficiënt bij elkaar,” aldus Henrike van Engelenburg die ervan overtuigd is dat de website in een grote behoefte voorziet. Met Theater in School is Van Engelenburg Theaterproducties een gevestigd en ervaren speler in de markt.

Theater Instituut Nederland en Stichting TIN
Theater Instituut Nederland wordt eind dit jaar als organisatie ontmanteld. De Stichting TIN zal zonder subsidie en vast personeel doorgaan met het publiceren van enkele kernproducten. Zo blijft de website tin.nl in de lucht, evenals de populaire online vacaturebank. Ook de theaterencyclopedie, theaterjukebox en de portretserie eenlevenlangtheater worden voortgezet.

Einde Persbericht

Meer informatie: Van Engelenburg Theaterproducties: Leonie Wijsman, hoofd publiciteit, tel 023 531 5578, Leonie@vanEngelenburgTheater.nl

Voor Theater Instituut Nederland en Stichting TIN: Pim Luiten, directeur, tel 06 2000 6928, pluiten@tin.nl.

Citaten
"Scholen en culturele instellingen willen zelf een keuze kunnen maken. Dit platform helpt hen daarbij en brengt vraag en aanbod efficiënt bij elkaar. " Henrike van Engelenburg
"Met Van Engelenburg hebben we een partij gevonden die de kennis en kunde heeft om deze website onder de gewijzigde marktomstandigheden verder uit te bouwen." Pim Luiten